Valse e-mail RegioBank

We vragen u nooit naar uw pincode, betaalpas, digipas of digicode. Denkt u dat u een phishingtelefoontje heeft gekregen? Neem dan contact met ons op: 030 – 291 42 90. Twijfelt u of de persoon die u aan de lijn heeft echt bij RegioBank werkt? Bel dan zelf met het algemene telefoonnummer van RegioBank: 030 – 291 42 90 zodat u zeker weet dat u met uw bank spreekt.

Zo herkent u een valse e-mail

Twijfelt u of een e-mail wel van RegioBank afkomt? Het kan een valse e-mail zijn als hij een van deze kenmerken heeft:

  • Het e-mailadres van de afzender eindigt niet op @regiobank.nl.
  • U krijgt een e-mail op een e-mailadres dat u niet aan ons gegeven heeft.
  • De e-mail is niet persoonlijk aan u gericht.
  • Uw e-mailprovider of spamfilter geeft aan dat de e-mail ‘spam’ is.
  • De e-mail heeft een bijlage.
  • In de e-mail wordt gevraagd naar uw beveiligingscodes of persoonlijke gegevens.
  • In de e-mail wordt gedreigd met gevolgen als u niet meteen reageert.
  • De e-mail is in een andere taal, zoals in het Engels.

Keep in mind RegioBank is a Dutch Bank. That is why all the text on our website, but also all our letters, emails, terms and conditions, and other information are in Dutch.

Tip: zo herkent u verdachte links

Klik niet op de tekst of op het plaatje van de link, maar beweeg er met uw muis overheen. U ziet dan naar welke website de link verwijst: de bestemming van de link. Een link van RegioBank begint altijd met https://www.regiobank.nl/.

Voorbeelden van valse e-mails

Geen automatische alt-tekst beschikbaar.
Twijfelt u over een ontvangen e-mail of telefonisch contact? Neem dan contact op met ons via onderstaande knop, of neem contact op met RegioBank 030 – 291 42 90.
Geen reactie's

Geef een reactie